اجی فاطمهاجی فاطمه، تا این لحظه: 21 سال و 3 ماه و 14 روز سن داره
همه ی نی نی های منهمه ی نی نی های من، تا این لحظه: 8 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره
محمدمحمد، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

همه ی نی نی های من

اول مامان مرغه یا تخم مرغه!!!!؟؟؟؟

1394/11/26 18:43
255 بازدید
اشتراک گذاری

این یکی از اون سوالاییه که ادعا میشه کسی نمی تونه بهش جواب بده! در طول تکامل، اول مرغ به وجود اومد یا تخم مرغ ؟؟ اگه جواب این سوال رو بدونیم در واقع خواهیم دانست که اول پرندگان به وجود اومدن یا تخم اونها؟ در اینجا می خوام جواب این سوال رو به طور جدی و با منطق بدم.

اول مرغ یا تخم مرغ؟

اول مرغ به وجود اومد. به دلایل زیر:

همه ی موجودات پرسلولی پیچیده شامل دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران از یک سلول تخم واحد به وجود می آیند که به وسیله ی اندام تخصص یافته ای در بدن موجود ( مثلا در انسان و بسیاری از دیگر جانوران: رحم) تولید می شود. حال اگر این تخم تقریبا" بلافاصله بعد از تولید ( قبل یا بعد از لقاح یافتن)، از بدن موجود مولد خود بیرون بیاید، موجود را تخم گذار (oviparous) می گویند. اگر تخم در داخل بدن موجود، لقاح یابد و در همانجا رشد و نمو خود را آغاز کند و در مدتی که در شکم مادر است از ذخایر غذایی خود تخم استفاده کند ( نه از بدن مادر)، به این موجود، تخم زنده زا (ovoviviparous) می گویند. تخم موجودات تخم زنده زا، یا بعد از تکمیل رشد و نمو جنین، در بدن مادر باز می شود و یا اندکی قبل از اتمام رشد و نمو آن از بدن مادر خارج می شود ( و بعد باز می شود). بسیاری از ماهی ها، کوسه ها و بی مهرگان، تخم زنده زا هستند. جانورانی مانند کانگوروها که لقاح تخم آنها در داخل بدن فرد ماده اتفاق می افتد و جنین در بدن مادر از تخم خارج می شود و به وسیله ی بدن مادر تغذیه می شود، و سپس قبل از تکمیل رشد و نمو خود به صورت نارس از بدن مادر خارج ( متولد) می شود، زنده زا (  viviparous) هستند. جنین انسان و سایر پستانداران و ... بطور کاملا" رسیده از بدن مادر خارج می شود و لذا به این جانوران، بچه زا (  viviparous) یا همان زنده زا می گویند.

همانطور که می بینید، همه از تخم به وجود می آیند. پس این سوال فقط به مرغ یا پرنده ها مربوط نمی شود. اما مسئله این است که از نقطه نظر تکاملی اول تخم به وجود آمده یا موجود؟ که من گفتم موجود.

 

دلیل دوم بر ایجاد اولیه ی موجودات و مرغ ( نه تخم مرغ):

چرا باید اول تخم مرغ به وجود آمده باشد؟ این تخم مرغ از کجا آمده است؟ طبیعت آن را خلق کرده است؟ یعنی آیا خودبخود در طی وقایع تکاملی به وجود آمده است؟ یا خدا آن را خلق کرده ؟

 

تخم مرغ یک سلول واحد است! که مسئله ی جالبی است. در واقع بخش سفیده و زرده ای که شما در تخم های جانوران می بینید، مواد ذخیره ای مورد نیاز برای رشد و نمو جنین هستند. این تک سلول، در اثر فشار و فراوانی مواد ذخیره ای، به کناری رانده شده و در اثر لقاح، از همانجا شروع به تکثیر می کند.

از نقطه نظر تکاملی اعتقاد بر این است که ابتدا سلولها به وجود نیامدند. در آغاز، منومرهای تشکیل دهنده ی درشت مولکولهای زیستی ( پروتئین ها، کربوهیدراتها، چربیها و اسیدهای نوکلئیک) به وجود آمدند. سپس از این منومرها ( یعنی آمینو اسیدها، اسیدهای چرب، قندهای کوچک، و نوکلئوتیدها ...) مولکولهای مذکور به وجود آمدند. در واقع ابتدا مولکولهای RNA به وجود آمدند که هم به عنوان مولکول حامل اطلاعات ژنتیکی عمل می کردند و هم نقش کاتالیزورهای زیستی را برعهده داشتند، یعنی هم خود را همانندسازی می کردند و هم واکنشهای دیگری را بر روی مولکولهای دیگر انجام می دادند. تا آنکه DNA به وجود آمد و نقش ماده ی ژنتیکی ( حامل اطلاعات ) را به نحو احسن ( بهتر از RNA ) برعهده گرفت و پروتئین ها نیز به کاتالیزورهای قدرتمند زیستی تبدیل شدند و RNA از آن پس به عنوان یک واسطه در انتقال اطلاعات و تجلی آنها در سلول عمل کرد.

بعد از اینکه این درشت مولکولها به وجود آمدند، طی فرآیندهای پیچیده ای در طول تکامل، در حبابچه ها یا وزیکولهای غشادار کوچکی به دام افتادند ( محبوس شدند). این حبابچه ها بدنبال وقایع بعدی تکامل و پیچیده تر شدن، به سلولهای اولیه ای تکامل یافتند.

حال طرفداران تکامل می گویند که ابتدا این سلولهای اولیه به باکتریهایی تبدیل شدند ( یعنی تکامل یافتند) که برای زنده ماندن نیازمند اکسیژن مولکولی( برای تنفس سلولی) نبودند( باکتریهای بی هوازی). سپس باکتری هایی به وجود آمدند که نیازمند اکسیژن مولکولی نبودند و در عین حال خودشان می توانستند اکسیژن مولکولی ( یعنی گاز اکسیژن) را در طی واکنشهای سلولی خود، تولید و به اتمسفر وارد کنند. این باکتریها همان سیانوباکتریها هستند که در اثر تولید مداوم اکسیژن، میزان این گاز را در جو زیاد کردند و زمینه ی ظهور و تکامل باکتریها، سلولها و سپسموجودات هوازی را فراهم ساختند. سلولهای هوازی در نتیجه ی تغییر و تحولات تکاملی،موجودات پرسلولی ساده و سپس این موجودات پرسلولی ساده، موجودات پرسلولی پیچیدهی امروزی را به وجود آوردند. همانطور که می بینید نظریه ی تکاملی هم این را نمی گوید که موجودات و ازجمله مرغ، ابتدا از تخم به وجود آمده اند. بلکه می گوید که از جنبه ی تکاملی، موجودات زنده نسبتا" به ترتیب پیچیدگی از یکدیگر به وجود آمدند و سپس هر کدام از موجودات از تخم مادر خود به وجود آمدند/می آیند.

یک روز یکی از همکاران به من گفت که مرغ می توانسته در نتیجه ی رویداد جهش در تخم یک موجود نسبتا" مشابه و نزدیک دیگر به وجود آمده باشد. مثلا رویداد جهش در سلول تخم یک عقاب باعث شده باشد که این تخم به پرنده ی دیگری ( یعنی مرغ) نمو پیدا بکند و تبدیل بشود . پاسخ دادم که با این فرض هم، اول مرغ به وجود آمده نه تخم مرغ. چون مرغ بعد از اینکه تخم گذاشت، تخم مرغ به وجود می آید.

واگر بگوئید که خدا مرغ و تخم مرغ را خلق کرده است ولی اول تخم مرغ را به وجود آورده است. پس در واقع باید بگویید که خداوند همه ی موجودات را ابتدا از تخم خلق کرده است. یعنی اول تخم موجودات را به وجود آورده است، که در این صورت باید به این سوال جواب بدهید که چگونه این تخم در موجوداتی که جنین را تا زمان تولد در داخل بدن خود پرورش می دهند، توانسته است زنده بماند و به یک موجود کامل تبدیل شود؟ چون فعلا" مادر ندارد!!!

نتیجه این که می بینیم ابتدا باید مرغ به وجود آمده باشد.

منبع:http://biologybase.blogfa.com/post-50.aspx

پسندها (2)

نظرات (7)

mantab
26 اسفند 94 22:13
با سلام و تبریک نوروز 1395 به اطلاع شما می رسانیم نمایش( شاهزاده خانم بد ترکیب ) به کارگردانی خانم مریم کاظمی از تاریخ 8/1/95 در تالار هنر برگزار خواهد شد و گروه ما داستان این نمایش را در قالب یک من تاب ویژه طراحی نموده است تا کودک شما نیز بتواند نقشی را در این نمایش ایفا نماید. * تیم عکاسی حرفه ای من تاب در محل تالار هنر به صورت کاملا رایگان از فرزندان شما عکس خواهند گرفت. * اعضای سایت می توانند به میزان امتیاز خود در تهیه بلیط نمایش، تخفیف بگیرند. همچنین می توانید در مسابقه نقاشی فرزند خود که به زودی از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد در محل تالار ثبت نام کنید نشانی: تهران، میدان هفت تیر، خیابان شهید مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده، تالار هنر. www.mantab.ir
خشایار
31 فروردین 95 11:01
سلام، خوبي؟ وبتون خيلي عاليه... ب وب من هم سر بزن خوشحال ميشم... نظر يادت نره!!! » tak-aks.mihanblog.com
عاطفـه
24 خرداد 95 12:11
رمز
☆☆ابجی فاطمه☆☆
پاسخ
کشششششششششششششششتی منو بابا
عاطفـه
24 خرداد 95 12:34
رمززززززززززززززززززز بده دیگههههههههههههه
☆☆ابجی فاطمه☆☆
پاسخ
ررررررررررررررمززززززززززززززز چییییییییییییی بدممممممم..اگه با رمانه اییییی هنو کاملش نکردم کتابه روووووووو
سید صدرا حسینی
24 خرداد 95 12:55
مطالبتون بسیار زیباست.
☆☆ابجی فاطمه☆☆
پاسخ
ممنون لطف دارین
سِیّد صدرا حسینی
24 خرداد 95 12:55
راستی جوابتون را دادم بیایید وبلاگم.
شیـــבابانـو
24 خرداد 95 13:27
سلام عزیزم ممنون که اومدی...بابا وبت عاللللیهههههههههه[موفق باشی عزیزمبارش یافاطمه زهراکه خیلی خیلی عالیه...راستی اگه باتبادل لینک موافقی بیاوبم بگوفرداصبح لینکت کنم گلم منتظرتمهروقتم اپیدی خبرم کن